Новий водогін, нове освітлення та велосмуги: як у Вінниці оновлюють вулицю Лесі Українки. ФОТОРЕПОРТАЖ

13:15
Автор: Юлія Плахтій
Become a Patron!

У Вінниці триває капітальний ремонт дороги та тротуару на вулиці Лесі Українки. Зокрема йдеться про відрізок від вулиці Генерала Арабея до Магістратської.

Сьогодні, 3 жовтня, під час виїзної наради міського голови Сергія Моргунова представник профільного департаменту розповів про хід виконання робіт на об’єкті.

  

 

Як повідомив Юрій Семенюк (заступник директора департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради), роботи почалися ще в липні 2019 року.

Протяжність смуги, яку ремонтують – 1 036,50 метрів погонних. Згідно з проектом, тут облаштовується дві смуги руху (по 3,75 метра кожна) з розширенням на додаткову смугу руху на перехресті вулиць Лесі України та Салтикова-Щедріна.

Також тут облаштують дві велосмуги по півтора метри завширшки, тротуари в кожному напрямку (ширина – два метри), повністю замінять існуючу мережу водогону (протяжністю 954 м.п.) та облаштують нову систему освітлення вулиці.

  

Наразі завершено відновлення проїжджої частини (заасфальтовно понад тисячу “квадратів” дороги), частково заасфальтовано тротуари (понад три тисячі “квадратів”), організовано рух транспорту в обох напрямках.

Окрім того, вже влаштовано  футляри під освітлення вулиці та інші мережі, перепідключено абонентів електромереж до нових ліній електропередач, змонтовано 38 опор та підключено освітлення вулиці. В загальному роботи виконані на 95%.

Також, як повідомив Семенюк, нині тривають роботи з перепідключення абонентів до нового водогону. Це, за словами Семенюка, триватиме ще орієнтовно місяць.

– Водогон був досить застарілий. Зараз триває перепідключення абонентів і є певні складнощі, бо в свій час, коли абоненти підключались до централізованого водогону, вони використовували різні матеріали. Тепер на підключення потрібен певний час – близько місяця. Це тривалий процес, до кожного окремо потрібно підходити та з’ясовувати, кому коли зручно.

Також, відповідаючи на запитання журналістів про те, чому велосмуги розташовані на проїжджій частині, Юрій Семенюк зазначив, що така практика є зручною і, зокрема, для мешканців приватного сектору.

– Ми маємо справу з приватним сектором, де щільна забудова, подвір’я біля подвір’я. Ми робимо пониження на тротуарній частині для того, щоб велодоріжка не була хвиляста, тому виносимо на проїжджу частину, – сказав Семенюк. – Ми зараз консультуємося з фахівцями з велоспільноти і там пропонують (саме такий варіант).

Сергій Моргунов додав, що це є нормальною європейською практикою. Він зазначив, що під час нещодавнього візиту до Брюсселя звертав увагу на тамтешні велодоріжки й побачив, що там їх облаштовують саме на проїжджій частині, а на пішохідних переходах обов’язково позначають червоним кольором. Мер доручив виконати розмітку на пішохідних переходах червоною фарбою й на вулиці Лесі Українки.

– При цьому там (в Брюсселі – авт.) не просто намальовано, а облаштовано спеціальне полімерне покриття, – сказав міський голова. – Нам треба теж вивчати цю ситуацію, хто в нас може це зробити. Але це дуже дорого. Ну розумієте: Брюссель – столиця Європейського Союзу, куди гроші вкладаються Євросоюзу – там благоустрій на найвищому рівні. В них ця практика застосовується.

 

 

– В них (в Брюсселі – авт.) є приблизно так, як в нас на Замостянській: трамвай, одна смуга для автомобілів, тут же, на проїжджій частині – смуга для велосипеда, і тротуар. Ми маємо створювати потрібні умови, щоб всі мали однакові можливості користуватися простором: пішохід, велосипедист і автомобіліст та громадський транспорт, – додав міський голова.

Нині ж по вулиці Лесі Українки вже нанесено дорожню розмітку, встановлюються дорожні знаки, встановлено чотири павільйони сучасного зразка на зупинках громадського транспорту, що облаштовані тактильною плиткою для зручності людей з вадами зору.

     

Семенюк каже, що протягом тижня важка техніка вже завершить свою роботу та покине локацію. На місці залишаться працівники, які підключатимуть абонентів до водогону та завершуватимуть облаштовувати мережу освітлення.

Вартість проекту – 18 мільйонів 312 тисяч 250 гривень. Підрядник – ТОВ “Шляхбуд”, проектна організація – ТОВ “Водпроект”. Всі роботи з капітального ремонту дороги та тротуари планують завершити до 1 листопада, в межах фінансування.

Нагадаємо також, що сьогодні під час виїзної наради міського голови Вінниці Сергія Моргунова журналістам показали, як виглядає територія біля церкви євангельських християн-баптистів “Дім Євангелія”, де нині тривають активні роботи з облаштування нової зони відпочинку.

Читайте також: Оновлене озеро та клумба замість басейну: як у Вінниці оновлюють територію біля “Дому Євангелія”. ФОТОРЕПОРТАЖ

Фото Ольги Мірошниченко

        

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.