Публікації за датами

  • 14 Вересня/ 14:42
    Новини

    Публікація14.09.1914:42

    Автор:Катерина Дядюк

    Трюки на BMX і дитячі велоперегони: у Вінниці влаштували свято “Тур де Парк”. ФОТОРЕПОРТАЖ

Сьогодні, 14 вересня, під час святкування Дня міста для вінничан та гостей свята влаштували велопроект із п’ятьма різними локаціями. З них найбільш видовищними були локації “BMX content” та дитячі велоперегони “Роверок”.

Вже об 11:00, не злякавшись похмурої погоди, поблизу скейт-парку (на території Центрального парку) почали збиратися юні спортсмени. А після реєстрації, о 12:00, стартували велоперегони наймолодших.

 

 

 

До півсотні діток вишикувалися на старті: в яскравому одязі, шоломах і рукавичках. Наймолодші – на біговелах, старші – навіть на спортивних велосипедах. І, за командою, по троє-четверо наввипередки мчали до фінішу.

Увесь цей час їх активно підтримували батьки та організатори, аплодисментами та мотивуючими вигуками. Що цікаво, переможцями у велоперегонах “Роверок” стали абсолютно всі учасники.

 

 

 

 

А на майданчику скейт-парку навіть не чекали початку святкування, й каталися з самого ранку, як зазвичай. Кілька десятків хлопців по черзі відпрацьовували трюки на BMX-ах та самокатах: підстрибували, перекручуючи в повітрі рулі та дошки, відпрацьовували ковзання на спеціальних фігурах… – показували все, на що здатні.

І це було досить таки видовищно, особливо – трюки на самокатах.

 

 

 

 

 

Одними з наймолодших, але найбільш вправних, хто це робив, були Женя (11 років) і Міша (12 років), які вже декілька років катаються на спеціальних трюкових самокатах. Кажуть, що на них “можна зробити стільки трюків, що коли почнуть перераховувати, до завтра просидимо”: базові трюки, зв’язки та дуже багато комбінацій. Хлопці розповіли, що вчаться усьому самі й займаються ледь не щодня після уроків. Для цього їдуть до скейт-парку з “Електромережі”. Втім, скаржаться, що кататися тут насправді дуже важко.

 

  • В нас немає не те, що закритого скейт-парку, просто нормального немає. Він вже старий і тут нічого не можна зробити. Тут просто не йде прогрес, тому що тут немає можливості … Для нас тут, рахуй, одна фігура, на якій можна щось вчитися робити (фанбокс, квотер і розгонка, щоб з’їжджати), – каже Міша.

 

  • Цей скейт-парк оновити – легше побудувати новий, реально, – додає Женя. – Просто щоб там було більше фігур, було більше можливостей. Тому що в інших містах, там, де є нормальні скейт-парки, там насправді нормальні можливості. В Одесі будують вже четвертий скейт-парк, і там пацани реально прогресують: за місяць можуть навчитися кататися так, як в нас тут за пару років вчаться.

 

 

15-річний Андрій, який також їздить до скейт-парку з “Вишеньки”, щоб покататися і поробити трюки на BMX, також підтримує хлопців. Каже: кататися фактично ніде.

  • Тут дуже погано кататися: слизьке покриття, непридатне для трюків, зроблене вже давно. І він дуже маленький цей парк, не вистачає фігур… Було би добре, щоб нам новий скейт-парк побудували, і закритий (щоб дощу не було, щоб зимою можна було кататися). Але це не в нашій країні: тут парків немає, щоб далі розвиватися і займатися цим професійно, – скаржиться хлопець. – По місту буває катаємося, але часто ганяють охоронці. Ми кажемо, що нам немає, де кататися, а вони кажуть “ідіть звідси, бо поламаєте плитку, чи ще щось” і все. І в парку нормально не покатаєшся, бо інколи стільки людей є, що проїхати неможливо, і в місті теж не покатаєшся.

 

 

На “Тур де Парк” був присутній і Андрій Сорокін, керівник розвитку велоінфраструктури у Вінниці. І скориставшись нагодою, ми запитали у нього, що ж можна зробити хлопцям, які хочуть, щоб у Вінниці з’явився новий критий скейт-парк.

  • Для таких ініціатив є “Бюджет громадських ініціатив”, на який вони можуть сміливо подаватись зі своїм проектом. А процедура є на сайті міської ради, де можна побачити і минулі проекти, які вигравали, – порадив Андрій Сорокін. –В цьому році на “Бюджет громадських ініціатив” подавали памп-трек – щось схоже на такий скейт-парк, тільки більше для велосипедів, для ВМХ-ів, – ділянка з нерівностями також для виконування трюків. Але цей проект не був допущений до голосування, тому що вартість побудови цього пан-треку перевищувала навіть великий проект (понад мільйона гривень). Відповідно і в Україні, не було тих, хто міг би за це взятися. Наче проект був, ідея була, але хто б міг це реалізувати, і за кошти, менші ніж мільйон гривень, не знайшлося. Якщо тут буде запропоноване щось цікаве, прописано, яким скейт-парк має бути, пораховано кошторис… (із цим всім допоможуть профільні департаменти), то якщо містяни підтримують проект, він реалізується.

 

 

 

  • Вінниця – досить європейське місто, досить розвинене у всіх напрямках і саме велоінфраструктура міста розвивається досить активно, порівняно з іншими містами України, – розповіла Лілія Шульгіна, перша заступниця голови Спілки молодіжних організацій Вінниччини та керівниця проекту “Тур де Парк”. – Навіть в Києві нещодавно було зібрання стосовно велоінфраструктури в Україні, де підтвердили, що Вінниця – передове місто в цьому напрямку, і з кожним роком розвивається і розвивається, а велосипедистів – все більше і більше. І цим проектом – “Тур де Парк” – ми вирішили підтримати це і охопити максимум широку аудиторію: від трьох до 85 років (обмежень немає). Перш за все це пропаганда здорового способу життя, використання екотранспорту, збереження довкілля і влаштування активного дозвілля.

 

“Тур де Парк” став одним з переможців конкурсу грантів до Дня міста від “Подільської громади”. Велопроект стане частиною загальної програми святкування Дня міста і розміститься відразу на п’яти локаціях. З програмою святкування Дня міста можна ознайомитись ТУТ.

Фото Ольги Мірошниченко

Читайте також: Вінниця відзначає День міста: повна програма святкування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

author avatar
Катерина Дядюк
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть
Ctrl+Enter

Дякуємо!

Тепер редактори знають.