З настанням спеки для водіїв великогабаритного транспорту вводять певні обмеження – вага вантажівки не може перевищувати масу у 24 тонни, адже дорожнє покриття не розраховане на більше навантаження. Щоб знаходити недобросовісних водіїв, на автошляхах області здійснюють зважування великогабаритних автомобілів і тепер таких вагових комплексів стало більше.
Минулого тижня у Вінницю заборонили в’їзд вантажівкам з 8 години ранку до 23:00, аби вберегти дороги міста від руйнування. Дещо раніше подібні обмеження ввели й на території усієї області. Так, до вересня з 9:00 до 22:00 великогабаритні транспортні засоби вагою понад 24 тонни і навантаженням на вісь 7 тонн не повинні пересуватись дорогами Вінниччини. Щоправда, є певні винятки: вантажівки, що перевозять небезпечні та швидкопсувні вантажі, живих тварин, а також ті, які здійснюють перевезення, пов’язані із запобіганням або ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій.
Сьогодні, 19 червня, під час колегії Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури облдержадміністрації було презентовано новий пересувний комплекс габаритно вагового контролю.
Насправді, їх закупили три (і всі за кошти, які були надані Європою), однак для наочності привезли лише один. Зауважимо, що комплекс викликав певну цікавість і дехто з присутніх чиновників не лише розглядав платформу, а й проходився та ніби “випробовував на міцність”. Як розповів начальник управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області Олексій Соколовський, взагалі по Україні наприкінці минулого року було придбано 78 таких комплексів.
– Завдання їхнє зрозуміле – здійснення габаритно вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування з метою їхнього збереження та недопущення руйнування. Ваговому контролю взагалі підлягають всі транспортні засоби, але вже коли здійснюється державний контроль, то інспектори візуально бачать чи може ця машина бути потенційно великоваговою чи ні. Якщо там якась “Газель”, то, звичайно, її зважувати немає необхідності.
Мінімальна вага, яку платформа може зафіксувати, це 500 кілограм а максимальна 30 тонн, хоча, як зазначають фахівці Укртрансбезпеки, їм доводиться зважувати й набагато більші автомобілі. Рекордом по Україні назвали вантажівку, масою понад 100 тонн, хоча допустима норма була лише 40 тонн. Зрозуміло, що при таких систематичних порушеннях від доріг мало що лишається і вони буквально “йдуть хвилями”.
Ваговий комплекс скаладється з платформи та портативних вагів, які нагадують невелику валізу.
– Тут (на вагах – ред.) набираємо номер автомобіля, кількість осей, а потім автомобіль плавно, зі швидкістю не більше 5 кілометрів на годину проїжджає по платформі і ваги видають чек, на якому написано навантаження на кожне колесо, на кожну вісь і загальна маса машини, – розповіли старші державні інспектори Укртрансбезпеки Юрій Гандзій та Олександр Баранчук. – Ми працюємо вже давно, тільки спершу з тим комплексом, який був на балансі “Укравтодору”, але система у них однакова, а цей новий комплекс отримали ще десь з півроку тому. Максимальна вага нам зустрічалась у 80 тонн, а від цього автодорога руйнується колосально та стає, як колія.
Як розповів Олексій Соколовський, 78 комплексів придбали за 117 мільйонів гривень. Якщо припустити, що вони всі однакової вартості, тоді один такий ваговий комплекс може коштувати близько 1,5 мільйона гривень.
– Ці кошти були виділені Європейським Союзом, як допомога Україні на здійснення заходів щодо реформування дорожньої галузі. На сьогодні у Вінницькій області ми вже отримали три таких комплекси і ще є один, який знаходиться на балансі Укравтодору, ми його теж використовуємо. Наразі вирішується питання збільшення чисельності працюючих, тому що сьогодні в нашому Управління лише 17 чоловік і зрозуміло, щоб ефективно використовувати такий комплекс, потрібно хоча б у дві зміни працювати. Не кажучи вже про цілодобову роботу у літній час.
Окрім цього, сьогодні ще працюють над облаштуванням необхідних майданчиків на дорогах, де можна було б розмістити комплекс, адже існують певні вимоги: рівна горизонтальна ділянка, щонайменше 30 метрів у довжину та сім метрів у ширину. Також там має бути місце для відстою транспорту який підлягає перевірці і для тих, які вже пройшли зважування і чекають складання відповідних матеріалів у разі виявлення правопорушення.
– Взагалі ваговий контроль може здійснюватись на стаціонарних постах, а ці ось пересувні. Насправді стаціонарних постів в Україні обмаль (2 чи 3) і сьогодні ваговий контроль здійснюємо саме завдяки пересувним, – додав Олексій Соколовський. – Впершу чергу комплекси з’являться там, де ми облаштуємо майданчики, але основний контроль ми сьогодні здійснюємо на дорогах міжнародного значення М-12 “Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка” і М-21 “Виступовичі-Житомир-Могилів-Подільський”.
Чи достатньо чотирьох таких комплексів на всю Вінниччину фахівці Укртрансбезпеки вагались одразу відповісти, але зазначили, що, ймовірно, варто було б мати більше, але спершу необхідно ще забезпечити область майданчиками та інспекторами.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.